wielkie dzięki dla administratora tego bloga - Pomocny brat - jest super!





Suwaczek z babyboom.pl

poniedziałek, 3 października 2011

jak zrobić kwiatka z materiału - tutorial

Ktoś kiedyś zadał pytanie jak zrobić te fantastyczne kwiatki, postanowiłam więc wykonać swój pierwszy w życiu  tutorial: 
Oto kwiatek z przodu i z tyłu.
potrzebujemy:
materiału
czegoś do wypchania kwiatka ( ja używam wypełnienia z poduszek)
jakiś koralik albo guzik na środek kwiatka
kordonek w pasującym kolorze
nici, igłę, nożyczki
coś okrągłego do odrysowania okręgu ( ja użyłam małego kremu nivea )

 na kawałku materiału po lewej stronie rysujemy okrąg.


nacinamy materiał w środku ( ja obszyłam dziurkę na maszynie bo jeans okropnie się snuje)

 składamy materiał podwójnie, prawą stroną do siebie ( jedno kółko z nacięciem a drugie bez)  i zszywamy. Następnie przez to nacięcie w środku przewracamy na prawą stronę. Wypychamy też używając tego nacięcia, powinna powstać mała okrągła poduszeczka.
używając kordonka lub innej w miarę mocnej i grubej nici przeszywamy naszego kwiatka jak na schemacie. zaczynając od środka "w ósemkę" formujemy płatki. najlepiej wygląda gdy jest ich osiem. żeby płatki wyszły równe należy dość mocno naprężać nić i najlepiej najpierw podzielić kwiatka na pół, a potem znów na pół i znów.  Na koniec przyszywamy w środku koralik lub guzik. Mnie nacięcie z tyłu kwiatka ładnie się zeszło, ale dla pewności można je troszkę zaszyć "na okrętkę"
a jak chcecie popatrzeć na prawdziwe arcydzieła to zajrzyjcie do de szopy

0 komentarze:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz!

 

(c)2009 Zabaweczki dla córeczki. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger